سوالات متداول

مجموعه کالادی سعی کرده  است تا هرچه در توان دارد در سایت اعمال نماید تا دوستانی که در مکان های متفاوت می باشند در هر زمان بتوانند خرید خود را انجام دهند، لذا اگر مسئله و یا سوالی برای شما باقی مانده باشد می توانید از مطالب زیر پاسخ مابقی سوالهای خود را جویا شوید :

 

ــ حساب کاربری

آیا امکان تغییر مشخصات کاربری و ایمیل وجود دارد؟

پاسخ : شما می توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن آدرس ایمیل و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود شده، سپس با کلیک روی “نام و نام خانوادگی” خود وارد مشخصات پروفایل خود شوید. در این قسمت می توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید.

 چرا با وجود درخواست برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده؟

پاسخ : لطفا ایمیل های اسپم ( spam ) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل های ارسال شده به حساب های کاربری gmail گاهی اسپم می شوند. توجه داشته باشید که لینک تغییر رمز برای شما ارسال می شود نه خود رمز.

 آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ : برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارش های من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.

 

ــ ثبت و پیگیری سفارش

تمایل دارم از کالادی خرید کنم، اما هنوز کاملا به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می رسد؟

پاسخ : علاوه بر سابقه، تجربه وبسایت کالادی ، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می توانید در صفحه اصلی وبسایت کالادی با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینال پیدا کنید. و در ضمن می توانید روی مجوز و گواهینامه ها کلیک کنید تا موارد بیشتری از مجوزهای کالادی را مشاهده کنید.

آیا برای خرید از کالادی، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ : بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.
با عضویت در سایت کالادی میتوانید :
1) سریع تر و ساده تر خرید کنید
2) به سادگی سوابق خرید و فعالیت های خود را مدیریت کنید
3) در جریان فروش های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

 آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ : شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

 آیا میتوانم برای شخص دیگری خرید کنم و سفارش به دست آن شخص برسد؟

پاسخ : بله، در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش “انتخاب آدرس” شما میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

 آیا میتونم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ : خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش دارند که در سایت با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده اند.

 میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ : تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد ارسال سفارشات با شماره 42265-021 داخلی 105 تماس بگیرید.

بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با کالادی تماس بگیرم؟

پاسخ : خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس  ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش با شما تماس خواهند گرفت.

 در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل گیرنده فرستاده خواهد شد؟

پاسخ : در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت “آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟” نمایان خواهد شد که اگر ‏بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌‏شود.

 

ــ کالاهای عرضه شده در کالادی

آیا کالاهای خریداری شده از کالادی آماده استفاده هستند یا باید روی آنها برنامه های کاربردی را خودم نصب کنم؟

پاسخ : کالاهایی نظیر گوشی‏ موبایل، هیچ نیازی به نصب نرم افزار برای فعال سازی و راه اندازی اولیه ندارند و کالادی هیچ هزینه اضافه بر مبلغ گوشی از این بابت دریافت نمی‌‏کند.
البته شما می‏‌توانید برنامه‌ های کاربردی مورد نیاز خود را به سادگی از طریق APP STORE ها دانلود و نصب کنید و یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید.
کالاهایی مانند لپ تاپ‏ ها که فاقد سیستم عامل هستند، بایستی توسط خریدار بر روی آنها سیستم عامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم بایستی از سایت شرکت سازنده دانلود و نصب شوند، همچنین می توانید در قسمت اطلاعات سفارش در قسمت توضیحات “نصب سیستم عامل و درایو سخت افزاری” را قید نمایید تا این کار توسط کارشناسان کالادی انجام گردد.

امکان ارتقا سخت افزاری، نرم افزاری و اعمال تغییرات سفارشی در کالاهایی که از کالادی خریداری میکنم وجود دارد؟

پاسخ : بله، این امکان درحال حاضر برای لپ تاپ های عرضه شده در کالادی فعال می باشد، برای این کار کافیست در بخش اطلاعات سفارش در قسمت توضیحات تغییرات مورد نظر را قید نمایید تا تغییرات مورد نظر توسط کارشناسان کالادی صورت گیرد.

 برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم گیری به من کمک کند؟

پاسخ : کارشناسان فنی تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تخصصی محصولات دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه ، مطالعه نقد و بررسی و نقاط قوت و ضعف محصول و جدول اطلاعات کالاها استفاده کنید، همچنین برای مشاوره تخصصی میتوانید با شماره 42265-021 داخلی 105 تماس حاصل فرمایید.

 آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ : با وجود اینکه هیچ کدام از سایت های فروشگاه اینترنتی این قابلیت را ارائه نمی کنند، در صورت نیاز میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید، کارشناسان ما تلاش خود را خواهند کرد تا در صورت امکان محصول مورد نظر شما را در کمترین زمان برای شما تهیه و ارسال کنند.

 کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ : گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وبسایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال کالادی تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وبسایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت کالادی، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی شود.

 آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟

پاسخ : کالاهای دارای قیمت که در سایت با وضعیت “موجود” مشخص شده، قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته در موارد بعضی از کالا ها که دارای عبارت “سفارشی، تماس قبل از خرید” می باشند نیاز به استعلام تلفنی دارند.

 آیا تعداد خرید از یک کالا محدودیتی دارد؟

پاسخ : به طور کلی محدودیتی برای تعداد سفارش یک کالا وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

ــ پرداخت

 مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟

پاسخ : تمامی کاربران کالادی می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت کالادی، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

 ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ : گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ : در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

 آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ : خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کالادی از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت کالادی امن است؟

پاسخ : پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از کالادی که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید :
با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

 

ــ ارسال سفارش

 

 هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟

پاسخ : هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

 آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

پاسخ : زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.
درباره ارسال پیک، در شهر تهران، شما می‏‌توانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید. کالادی همه تلاش خود را می‏‌کند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد.

 پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می کشد که به دستم برسد؟

پاسخ : زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی نحوه ارسال کالا کلیک کنید.

X
آواتار موبایل
منوی اصلی x