kaladmindi 1640 روز پیش
بازدید 138 بدون دیدگاه

امنیت در موتور های جستجو چقدر اهمیت دارد .

اکثر کاربران اینترنتی این عادت را دارند که  از یک پنجره جستجوی Google استفاده کنند تا اطلاعاتی را که می خواهند دریافت کنند. از دستورالعمل های اصلی مواد غذایی گرفته تا بانکی آنلاین و انتقال پول یا حتی خرید دارو ، همه چیز فقط یک جستجوی Google است. با گفتن این مهم است که درک کنید که Google این محتوا را ایجاد نمی کند. این سادگی یک پلت فرم آنلاین است که در آن وب سایت هایی پیدا می کنید که اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه می دهند. بنابراین ، هر آنچه را که با جستجو در Google می بینید یا یاد می گیرید ، لزوماً درست و دقیق نیست. در اینجا 10 مورد رایج است که شما باید از جستجو در Google برای حفظ امنیت ،  پرهیز کنید.

1- از جستجوی وب سایت های بانکی آنلاین بانک خود در Google خودداری کنید

توصیه می شود برای یافتن وب سایت بانکی آنلاین بانک خود ، جستجوی Google را انجام ندهید . مگر اینکه URL رسمی را بدانید. همیشه ، برای حفظ امنیت ، آدرس رسمی پورتال بانکی آنلاین بانک خود را وارد کنید. این امر به این دلیل است که احتمال فیشینگ به شدت افزایش می یابد که در آن می توانید شناسه ورود و رمز ورود بانک خود را در وب سایت وارد کنید که ممکن است دقیقاً مانند وب سایت رسمی بانک باشد و به جای آن می تواند یک سایت فیشینگ باشد.

2- هرگز شماره های پشتیبانی از مشتری شرکت ها را در Google جستجو نکنید

کلاهبرداران لیست کسب و کارهای جعلی و شماره پشتیبانی مشتریان را در وب سایت ها قرار می دهند تا افراد ساده لوح اعتقاد داشته باشند که اینها شماره اصلی مراقبت از مشتری برای کلاهبرداری در آنها هستند . جستجوی شماره مراقبت از مشتری یکی از رایج ترین کلاهبرداری ها در Google است.

3- هرگز برنامه ها و نرم افزارها را در Google جستجو نکنید تا آنها را بارگیری کنید

برای برنامه های تلفن همراه ، همیشه برنامه هایی را در فروشگاه های برنامه رسمی مانند Google Play برای Android و App Store برای iPhone جستجو کنید. جستجوی برنامه ها در Google ممکن است به نصب برنامه های جعلی با محتوای بدافزار منجر شود.

4- هرگز در Google به دنبال داروهای یا علائم پزشکی نباشید

بسیار توصیه می شود که از پزشک صرف نظر کنید و به اطلاعات جستجوی Google تکیه کنید تا در ضمن بیمار بودن در مورد یک بیماری آگاهی داشته باشید. که این مسئله بسیار خطرناک است. همچنین ، خرید داروها بر اساس اطلاعاتی که در Google پیدا می کنید بسیار پرخطر است.

5- همیشه از جستجوی مشاوره و راهنمای جدی درباره امور مالی شخصی و بورس خودداری کنید

مانند سلامتی ، امور مالی شخصی برای هر شخص بسیار مسئله مهمی است. هیچ وقت نمی توان یک برنامه سرمایه گذاری داشت که همه را ثروتمند کند. بنابراین ، برای سرمایه گذاری از مشاوره در نتایجی که حاصل جستجوی Google است خودداری کنید.

6- وب سایت های دولتی اهداف کلاهبرداری آسان هستند ، از جستجوی آنها در Google پرهیز کنید

مانند وب سایت های بانکی ، وب سایت های دولتی مانند مالیات شهرداری ، بیمارستان ها و غیره هم اهداف اصلی کلاهبرداران هستند. از آنجا که تشخیص اینکه کدام وب سایت اصلی است همیشه دشوار است، پس به جای جستجوی آن در گوگل برای حفظ امنیت اطلاعات ، مستقیماً از آدرس وب سایت دولتی خاص استفاده کنید.

7- هرگز برای ورود به وب سایت های رسانه های اجتماعی در Google جستجو نکنید

همیشه توصیه می شود به جای جستجوی صفحه ورود به سیستم در گوگل ، به طور مستقیم با وارد کردن آدرس اینترنتی در کادر آدرس مرورگر خود ، به حساب های رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید زیرا این امر ممکن است به فیشینگ منجر شود.

8- از جستجوی وب سایت های تجارت الکترونیکی یا پیشنهادات در Google خودداری کنید

صفحات وب جعلی پیشنهادات به اصطلاح در وب سایت های تجارت الکترونیکی بسیاری در جستجوی گوگل ثبت شده است. این یکی دیگر از کلاهبرداری های کلاسیک است که در آن مردم با جلب معاملات برای کلیک بر روی وب سایت های مخرب برای سرقت جزئیات ورود به سیستم بانکی آنلاین شخص را فریب می دهند.

9- هرگز برنامه های آنتی ویروس یا نرم افزار رایگان را در Google جستجو نکنید

برای امنیت بیشتر از جستجوی برنامه های آنتی ویروس یا نرم افزار در Google خودداری کنید زیرا تعداد محصولات جعلی در آنجا وجود دارد و شناسایی محصولات اصلی آن دشوار می شود.

10- برای دریافت تخفیف از جستجوی کدهای کوپن در Google خودداری کنید

اگر کد تخفیف را برای تخفیف در خرید دریافت می کنید ، خوب نیست که در گوگل برای تهیه آن جستجو کنید . ممکن است در وب سایت های جعلی قرار بگیرید و کوپن های جعلی را با قیمت ارزان به شما بفروشند و سپس جزئیات بانکی شما را دزدی کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare