kaladmindi 1145 روز پیش
بازدید 291 بدون دیدگاه

راهنمای انتخاب دوربین مدار بسته

شاخص‌های مهم برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته

اگر برای خرید یک دوربین مدار بسته به یک بروشور تبلیغاتی برخورده باشید. با صدها مدل دوربین و عکس‌های مختلف و مشخصات پیچیده و قیمت‌های متفاوت روبه‌رو شده‌اید که شما را گیج کرده و بعضی حتی از خرید دوربین مدار بسته منصرف کرده است.

گزینش از بین صدها دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری cctv و ضبط کننده‌های موجود در بازار می‌تواند پیچیده باشد. شما باید در نظر داشته باشید که چه نوع سیستمی برای خانه یا محل کار شما بهتر جواب می‌دهد. برای اینکه اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید می‌توانید به هشت شاخص مهم در انتخاب دوربین مدار بسته در زیر می‌آید نگاهی بیندازید.

1-برند معتبر و خوش‌نام را انتخاب کنید

همیشه بسیار هوشمندانه است که برای استفاده از یک سیستم با کیفیت و مقبول استفاده کنید. شرکت های معتبر ساخت سیستم های امنیتی از برندهای معتبر و خوش‌نام این عرصه به شکل وسیعی بهره می‌برند از جمله این برندهای معتبر بازار سیستم های امنیتی می توان به هایک ویژن، اکسیس، سانل،  داهوا، سامسونگ اشاره کرد. یکی دیگر از امتیازات برندهای معتبر و جهانی این است که خدمات پس از فروش و تضمین آن ها از کیفیت بالایی برخوردار است؛ و برخلاف برندهای نامعتبر و ارزان‌قیمت خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 

دوربین های نظارتی

 

2-به یاد داشته باشید که چه چیزی را می‌خواهید با دوربین رصد کنید

اگر شما دید خود را در نظر بگیرید، یافتن یک دوربین که بتواند شما را راضی کند بسیار سخت می شود. با توسعه فناوری‌های الکترونیک، دوربین‌های امروزی دارای زوایای متعدد و متفاوتی هستند، بعضی از آن‌ها دارای دید فوق پیشرفته 360 درجه و کارکرد مناسب در شرایط متفاوت نورپردازی می‌باشند.

همان‌طور که گفتیم فکر کنید قرار است چه چیز را با دوربین مشاهده کنید، این در انتخاب یک دوربین با مشخصات دلخواه شما خیلی کمک خواهد کرد. برای نمونه شما دنبال دوربینی هستید که یک نقطه را پوشش دهد یا دنبال دوربینی هستید که یک دید کلی از یک محیط به شما ارائه دهد.

 

3-گزینش سایز عدسی (لنز)

در هنگام گزینش و تهیه دوربین مدار بسته نظارتی می توانید از کیفیت عدسی و زاویه‌ای که قرار است دوربین مدار بسته به شما بدهد آگاه شوید.

به‌عنوان نمونه، برای یک زاویه 60 درجه، عدسی 4 میلی‌متری به‌خوبی مورد تحت فیلم‌برداری را تا محدوده 4 متری رصد می‌کند، ولی به اندازه کافی برای پوشش چپ و راست دوربین کارایی خوبی ندارد.

4-ذخیره‌سازی و داده‌های ذخیره‌شده

دوربین مدار بسته به وسیله یک پروتکل اینترنت (IP) به شبکه خدمات اینترنتی خانگی شما و یا محل کار شما اتصال پیدا می‌کند و از طریق یک رابط از جمله رادیو، GSM یا ADSL تصاویر ضبط‌شده را به دستگاه‌های ذخیره‌ساز انتقال دهند. دوربین‌ها با کیفیت تصویر HD نیاز به پهنای باند بالاتری دارند و باید برای استفاده از این دوربین ها از اینترنت پرسرعت استفاده کرد. در ضمن این دوربین ها برای انجام ذخیره‌سازی تصاویر به فضای بیشتری بر روی هارددیسک احتیاج دارند.

دوربین های نظارتی

 

 

5-آنالوگ یا HD یا IP؟ مسئله این است

در انتها کیفیت تصویری که در نظر دارید، به شما این امکان را می‌دهد که از بین دوربین ها با کیفیت تصویر متفاوت یکی را که برای فعالیت شما مناسب است انتخاب کنید. آیا یک دوربین آنالوگ مناسب است یا دوربینی با کیفیت تصویر بالاتر، این چالش شماست، پس انتخاب کنید

یک دوربین آنالوگ تصاویر را با کیفیت بسیار پایین عرضه می کند درحالی‌که دوربین های HD قادرند تصاویر را با وضوح و کیفیت بهتری به نمایش بگذارند که حتی اعداد و ارقام نیز در تصاویر قابل بازخوانی است. اگر برای اهداف قانونی و نظارتی بالا به دنبال دوربین هستید، ما دوربین های با وضوح بالا را با قابلیت فوکوس پیشنهاد می کنیم، امتیاز قابلیت فوکوس این است که برای اتفاقات امنیتی اطلاعات بیشتری به شما ارائه می دهد.

6-محل قرارگیری دوربین بسیار مهم است

آگاهی از اینکه دوربین ها در کجا قرار بگیرند بسیار مهم است. اگر یک دوربین با کیفیت را در جایی نامناسب قرار دهید، انگار اصلاً دوربینی ندارید. چون عملاً تصویری دریافت نخواهید کرد. با توجه به این موارد درباره مکان‌یابی دوربین خود دقت به خرج بدهید. بهترین حالت این است که دوربین تمام موقعیت ها را پوشش دهد.

دوربین مدار بسته حتی بودنشان به‌عنوان یک عامل بازدارندگی عمل می‌کند، بیشتر سارقان با دیدن دوربین مدار بسته از سرقت در آن مکان چشم پوشی می کنند.

7-بررسی دقیق برآورد هزینه

گزینش نوع مناسب دوربین مدار بسته تنها بخشی از فرایند تهیه سیستم نظارتی است. شما در ضمن باید تمامی هزینه های جانبی مربوط به خرید لوازم جانبی یک سیستم نظارتی را با دقت بررسی کنید. مواردی مثل خرید دستگاه های ضبط تصاویر، سیم‌کشی‌ها، کابل برق، هزینه راه‌اندازی و پیاده سازی، همه باید محاسبه شوند.

8-مشورت با یک کارشناس زبده

پیش از گزینش یک دوربین مدار بسته، به دنبال مشورت با یک کارشناس خبره در این حوزه باشید. از آن ها درخواست کنید که پیشنهاد‌ها و نظرات کارشناسانه و تخصصی خود را به شما منتقل کنند. در ضمن بررسی سایت‌های تخصصی خریدوفروش سیستم های امنیتی نیز بسیار راهگشا است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare